Goed onderwijs, het klinkt misschien als een vanzelfsprekendheid. Als schoolorganisatie denken we regelmatig na wat kwalitatief goed onderwijs inhoudt voor onze leerlingen, ouders en medewerkers. Hieronder vatten we samen, wat wij op de Bron de kern vinden van professioneel en kwalitatief goed onderwijs.
Professionaliteit is een belangrijk aspect als het gaat om goed onderwijs. Onze medewerkers zijn te herkennen aan de volgende uitgangspunten:
– Ik ben gedreven.
– Ik stel hoge doelen.
– Ik pas zelfreflectie toe.
– Ik ben verantwoordelijk.
– Ik ben aanspreekbaar op professioneel gedrag.
– Ik ben deskundig.
– Ik ga de relatie aan.
Tekst gaat verder onder de afbeelding.
Binnen onze school vinden we betrouwbaarheid een belangrijke waarde van goed onderwijs. Ouders en leerlingen kunnen ervan uitgaan dat we doen wat we zeggen en zeggen wat we doen. We maken waar wat we beloven en stellen ons daarbij altijd onderzoekend en lerend op. Zelfreflectie en fouten toegeven, is een onderdeel van dit proces.
Wij als de Bron bieden goed onderwijs. Wij zijn de Bron en de Bron = ….
De Bron = Onderwijs vanuit de Bron van leven en gedreven door Christelijke waarden.
De Bron = Gericht op de ontwikkeling van de ‘totale mens’ en zijn omgeving.
De Bron = Rekening houden met verschillen.
De Bron = Samen met de leerling, leerkracht, ouder, student, externe organisaties en de samenleving.
De Bron = Een team van goed opgeleide professionals, die binnen de organisatie elkaar helpen om verder te groeien.
De Bron = Realistische doelen die we regelmatig evalueren.
De Bron = Gericht op leren en ontwikkelen.
De Bron = Voldoen aan eisen van onze overheid.
De Bron = Onze God en vader in de hemel.